drawer
  • Κατάλογος βιβλίων
  • Ενότητες

Νέα έκδοση: «Ψηφιακές τεχνολογίες και μάθηση του 21ου αιώνα», του Αθανάσιου Τζιμογιάννη

Νέες εκδόσεις

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ 24-10-2019

Ψηφιακές τεχνολογίες και μάθηση του 21ου αιώνα

Αθανάσιος Τζιμογιάννης

ISBN: 978-960-586-310-4
ΣΕΛ. 472, ΤΙΜΗ: 40€

Η ενσωμάτωση των σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών σε όλες τις μορφές εκπαίδευσης αποτελεί, διεθνώς, βασικό πυλώνα και προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής. To βιβλίο αυτό παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των τεχνολογικών, παιδαγωγικών και άλλων παραγόντων σχετικά με την ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Η θεωρητική προβληματική του βασίζεται στην παραδοχή ότι οι συνεχώς εξελισσόμενες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως εκπαιδευτικά λογισμικά, εφαρμογές του Ιστού 2.0, κινητές συσκευές, ηλεκτρονικά περιβάλλοντα μάθησης διαμορφώνουν ένα νέο πλαίσιο για τη μάθηση του 21ου αιώνα. Επιπλέον, υιοθετώντας την αρχή της μετατόπισης του κέντρου βάρους από τη διδασκαλία στη μάθηση, παρουσιάζει ένα συνεκτικό πλαίσιο διαπραγμάτευσης της ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, όπου η σύγχρονη διδασκαλία προσεγγίζεται ως διαδικασία μαθησιακού σχεδιασμού. Οι εκπαιδευτικοί ως αποτελεσματικοί σχεδιαστές της μάθησης είναι σε θέση να επιλέγουν, να σχεδιάζουν και να αξιολογούν το πώς συγκεκριμένες ψηφιακές τεχνολογίες μετασχηματίζουν το περιεχόμενο προς μάθηση και τις παιδαγωγικές στρατηγικές τους, ώστε να επιτευχθούν συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα από τους μαθητές-εκπαιδευόμενους.


Ο Αθανάσιος Τζιμογιάννης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου διδάσκει γνωστικά αντικείμενα σχετικά με την Ηλεκτρονική Μάθηση, τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και τον Ψηφιακό Γραμματισμό. Διδάσκει επίσης στο ΕΑΠ ενώ έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων, όπως Ψηφιακές Τεχνολογίες μάθησης, Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι, ΤΠΕ και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, σχεδιασμός και αξιολόγηση προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Μάθησης, εκπαιδευτικά περιβάλλοντα του Ιστού 2.0 (Web 2.0), εκπαιδευτικό λογισμικό, Ψηφιακός Γραμματισμός, Διδακτική της Πληροφορικής, ΤΠΕ στην εκπαίδευση ατόμων με αυτισμό. Το επιστημονικό-ερευνητικό έργο του έχει δημοσιευτεί σε έγκριτα διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, βιβλία και σε πρακτικά διεθνών και εθνικών συνεδρίων. Διετέλεσε μέλος της Ομάδας Επιστημονικού Συντονισμού της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο Πρόγραμμα Σπουδών» και συντονιστής του επιστημονικού πεδίου Πληροφορική-ΤΠΕ (2010-2015) και του έργου «Κεντρικό Μητρώο Ελληνικών Ανοικτών Μαθημάτων» (Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο GUNet). Είναι μέλος της Ομάδας Έργου του EAITY σχετικά με την ανάπτυξη του Εθνικού Αποθετηρίου Εκπαιδευτικού Περιεχομένου «”Φωτόδεντρο”»: πράξεις «Ψηφιακό Σχολείο» (2011-2015) και «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ» (2017-2019). Προσωπικός Δικτυακός Τόπος: http://korinthos.uop.gr/~ajimoyia