Κατεβάστε
τον κατάλογο βιβλίων των εκδόσεων Κριτική
PDF (9,1 Mb)
Επικοινωνήστε μαζί μας για ερωτήσεις καταλόγου
Εκπαιδευτική έρευνα-δράση
Πολυπαραδειγματική διερεύνηση για την αναμόρφωση της εκπαιδευτικής πράξης
ISBN: 978-960-586-099-8
ΣΕΛ. 400, ΤΙΜΗ: 30€
Το βιβλίο αυτό συμπυκνώνει και συνεχίζει τη διεθνή αυτή συζήτηση αναδεικνύοντας την πολυπαραδειγματική φύση της έρευνας-δράσης στη σύγχρονη εποχή, την ιδιότητά της δηλαδή να αντλεί από ποικίλα θεωρητικά παραδείγματα ταυτόχρονα και να νοηματοδοτεί την εκπαιδευτική έρευνα, τον ρόλο του εκπαιδευτικού και την εκπαιδευτική θεωρία και πρακτική με ποικίλους τρόπους. Μέσα από τη συζήτηση αυτή, διερευνώνται τις βασικές αρχές της εκπαιδευτικής έρευνας-δράσης, τον σύνθετο χαρακτήρα των διαδικασιών της, τις προκλήσεις που παρέχει στους συμμετέχοντες, τις προοπτικές που ανοίγει για την εκπαίδευση γενικότερα, όπως και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε οποιαδήποτε εφαρμογή της.
Παράλληλα, το βιβλίο καταθέτει μια ανοιχτή και ευέλικτη πρόταση σε όποιους ενδιαφέρονται να διενεργήσουν έρευνα-δράση στον χώρο της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικούς, φοιτητές, σχολικούς συμβούλους, πανεπιστημιακούς ερευνητές). Προτείνει θεωρητικά τεκμηριωμένους τρόπους με τους οποίους μπορούν να συστηματοποιήσουν, να εμπλουτίσουν και να αξιοποιήσουν καλύτερα τις όποιες διερευνητικές τους προσπάθειες.
Η Ελένη Κατσαρού σπούδασε Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ και έκανε τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. της ίδιας σχολής. Σήμερα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης με γνωστικό αντικείμενο «Θεωρίες Αναλυτικών Προγραμμάτων – Διδακτική». Έχει δημοσιεύσει πάνω από σαράντα εργασίες και άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Κυκλοφορεί το βιβλίο της με τίτλο Από τη διδασκαλία στην έρευνα. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης (σε συνεργασία με τον Βασίλη Τσάφο). Έχει συμμετάσχει σε ομάδες σύνταξης Αναλυτικών Προγραμμάτων, όπως και συγγραφικές ομάδες σχολικών εγχειριδίων και γενικότερα εκπαιδευτικού υλικού για τη Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.